22.05.2024 (15丙戌日4己巳月4722甲辰龙年) 中国Chiny.梁的三分钱 Lianga Trzy Feny. Subiektywny Serwis Informacyjny (12.2024)

22.05.2024 (15丙戌日4己巳月4722甲辰龙年) 中国Chiny.梁的三分钱 Lianga Trzy Feny. Subiektywny Serwis Informacyjny (12.2024)

 

@ Jak wynika z raportów finansowych za 2023 r. “wielka trójka” chińskich linii lotniczych pozostała nadal na minusie, choć zmniejszają starty od 2022 r., lecz jeszcze nie osiągnęły poziomu zysków sprzed epidemii COVID-19. Analitycy przewidują, że nastąpi to pod koniec 2024 lub 2025. Największą stratę w ubiegłym roku miała 中国东航空China Eastern Airlines – 8,17 mld RMB (人民币RenMinBi) / ¥(Yuan); ok.4,462 mld PLN, mimo że jej przychody wzrosły o 145,6% do 113,7 mld RMB (人民币RenMinBi) / ¥(Yuan); ok.62,097 mld PLN. 中国南方航空China Southern Airlines Co. Ltd. Ltd. (600029.SH), największy przewoźnik w kraju pod względem liczby pasażerów, odnotował deficyt w wysokości 4,2 miliarda RMB (人民币RenMinBi) / ¥(Yuan); ok.2,293 mld PLN za 2023 rok. Przy czym przychody wzrosły o 83,7% do 159,9 mld RMB (人民币RenMinBi) / ¥(Yuan); ok.87,316 mld PLN. Najmniejsze starty miała 中国国航空Air China – ok. 1 mld RMB (人民币RenMinBi) / ¥(Yuan); ok.546,117 mln PLN.

Ale za to pierwszy kwartał 2024 zakończyły pozytywnie. W tym okresie zarówno zwiększył się volument przewozów pasażerskich jak i towarowych – jak poinformował中国民用航空局Administracji Lotnictwa Cywilnego Chin. Jeśli chodzi o przewozy pasażerskie, w pierwszym kwartale branża obsłużyła łącznie prawie 180 mln pasażerów, co stanowiło najwyższą liczbę pasażerów w pierwszym kwartale w historii, przy wzroście o 37,7% rok do roku (r/r) i o 10,2%. % w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Wśród nich na trasach krajowych obsłużono 160 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 14,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.; na trasach międzynarodowych obsłużono 14,120 mln pasażerów, a ilości ich powróciła do 78,0% z analogicznego okresu w 2019 r.

Jeśli chodzi o przewozy towarowe, w pierwszym kwartale branża zrealizowała łącznie 2,007 mln ton ładunków, co stanowiło najwyższy wolumen przewozów w pierwszym kwartale ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 34,4% r/r i wzrost o 19,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. Wśród nich na trasach krajowych przewieziono 1,232 mln ton, co oznacza wzrost o 8,2% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.; na trasach międzynarodowych przewieziono 775 000 ton, co oznacza wzrost o 43,6% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.

W marcu branża przewiozła łącznie 54,73 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 25,7% r/r i wzrost o 7,3% rok do roku. Wolumen przewozów ładunków wyniósł 708 tys. ton, co oznacza wzrost o 28,2% r/r, a o 12,3% w stosunku do tego samego okresu 2019.

Z tym optymizmem linie lotnicze mogą patrzeć na cały 2024 rok.

Źródła: finance.sina.com.cn/jjxw/2024-04-16/doc-inarystc0789527.shtml

baijiahao.baidu.com/s?id=1796455126672596940&wfr=spider&for=pc

163.com/dy/article/IUH8K4T30534A4SC.html

@ Według najnowszego raportu Society for Worldwide Interbank Financial (SWIFT, chińska waluta RMB (人民币RenMinBi)/¥(Yuan), utrzymała w lutym pozycję czwartej najbardziej aktywnej waluty w globalnych płatnościach z 4% udziałem.

香港特别行政区 Specjalny Region Administracyjny XiangGang/HongKong jest największym rynkiem dla transakcji offshore w RMB, obejmując ich 79,9 procent, a następnie Wielka Brytania z 5,37 procentami i Singapur z 3,39 procentami.

Źródła: swift.com/our-solutions/compliance-and-shared-services/business-intelligence/renminbi/rmb-tracker/rmb-tracker-document-centre;

baijiahao.baidu.com/s?id=1794643413705325918&wfr=spider&for=pc;

@ Pomimo nasilających się sankcji amerykańskich, HuaWei może być zadowolony ze swoich wyników finansowych za 2023 rok oraz sukcesów. Jego sprzedaż wzrosła o 9,63% rok do roku (r/r) do 704 mld RMB (人民币 RenMinBi)/¥ (Yuan); ok. 395,554 mld PLN, a dochód netto wzrósł o 144,5% do 86,95 mld RMB (人民币 RenMinBi)/¥ (Yuan); ok. 48,852 mld PLN. Wydatki HuaWei na badania i rozwój wzrosły z 161,49 mld RMB (人民币 RenMinBi)/¥ (Yuan); ok. 90,730 mld PLN w 2022 roku do 164,72 mld RMB (人民币 RenMinBi)/¥ (Yuan); ok. 92,541 mld PLN. Jak podaje roczny raport finansowy, firma w 2023 roku przeszła wiele trudnych momentów, ale stale się rozwijała mimo wyzwań i trudności. HuaWei stworzył solidny ekosystem urządzeń opartych o własny system operacyjny 华为在 Harmony OS i Kirin, obliczeniowy oparty na open Euler i Kunpeng, AI sztucznej inteligencji oraz HuaWei Cloud. Na przykład, Harmony OS został zintegrowany z ponad 800 milionami urządzeń. W 2023 roku firma zaprezentowała strategię Al Intelligence, wspierającą różne modele i aplikacje sztucznej inteligencji dla wszystkich branż. Zbudowała inteligentny ekosystem przemysłowy w dziedzinie rozwiązań motoryzacyjnych. Jeśli chodzi o elektronikę użytkową, HuaWei wprowadził na rynek smartfony, w tym serię Mate 60 z możliwością łączności satelitarnej i zaawansowanym chipem 7nm. Do końca 2023 roku firma dostarczyła łącznie ponad 100 milionów tabletów i ponad 150 milionów smart zegarków. Wróciła do pierwszej piątki na rynku największych marek smartfonów. Globalnie w 2023 roku sprzedała ich ponad 50 mln, a na ten rok planuje 60-70 mln sztuk. Od miesiąca, w mediach pojawiły się zaskakujące informacje, że HuaWei pod koniec kwietnia zamierza zaprezentować nowy model smartfona 华为 HuaWei P70, który będzie wyposażony w procesor Kirin 9010 z chipem 5 nm. Produkowany będzie przez 中芯国际集成电路制造有限公司 Semiconductor Manufacturing International Corporation z siedzibą w 上海 ShangHai. Układy scalone 5 nm należą do jednych z najbardziej zaawansowanych technologicznie. Jeśli potwierdzą się te doniesienia, to będzie to oznaczać pokonanie przez chińskich producentów kolejnej bariery w wysokich technologiach, która wydawała się dla wielu zachodnich ekspertów nie do wykonania przez Chiny. Szykuje się więc kolejny szok dla Stanów Zjednoczonych, tak samo jak z niedowierzaniem przyjęto we wrześniu 2023 roku smartfony Huawei 60 Pro z chipem 7 nm. Niemożliwe staje się coraz bardziej możliwe.

Źródła: qidongcha.com/message-detail?uuid=30654046f577712a&companyRelated=true;

163.com/dy/article/IUATPIBE05567C6A.html;

news.tianyancha.com/ll_1mwpcqzoc9.html;

mp.weixin.qq.com/s?__biz=MzI1MjkzMTcwOQ==&mid=2247704968&idx=5&sn=38a8072242e869a2b11ee4ac5f704b51&chksm=e80d98e1e1f13e6b1b32c78e6acb1a54ecbfe1feb1a45da19dc4aad3f5e0233505c8e77988b5&scene=27;

@ Chiński FAST, największy na świecie pojedynczy i najbardziej czuły radioteleskop, od marca 2021 otrzymał wnioski o umożliwienie skorzystania z jego pracy z 15 krajów oraz zatwierdził w sumie prawie 900 godzin dostępu do obserwacji dla zagranicznych zespołów badawczych. Od 6 kwietnia, jest otwarty na nową rundę globalnych wniosków obserwacyjnych w ramach projektów realizowanych od sierpnia 2024 r. do lipca 2025 r.

Konstrukcja tego sferycznego radioteleskop o średnicy 500 metrów, zwanego jako “中国天眼” „Chińskie Oko Nieba”, została zainaugurowana 25 września 2016 roku. Uruchomiony został w styczniu 2020 roku. Jest to największy na świecie radioteleskop tego rodzaju, o czułości ponad 2,5 razy większej niż drugi co do wielkości radioteleskop na świecie.

Źródła: baijiahao.baidu.com/s?id=1794759288008094448&wfr=spider&for=pc;

ddcpc.cn/detail/d_fast/11515116426355.html;

news.sina.com.cn/zx/gj/2024-03-12/doc-inamzwiq2825905.shtml;

 

梁安基Andrzej Z. Liang